Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia BG
(2)
Autor
Budnik Natalia
(1)
Czerniewska-Andryszczyk Klara (1987- )
(1)
De Iacobis Simone
(1)
Krakowska Joanna (1964- )
(1)
Kuciewicz Małgorzata
(1)
Perlińska-Kobierzyńska Ewa (1984- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
AIDS
(1)
Architekci krajobrazu polscy
(1)
Architektura krajobrazu
(1)
Architektura polska
(1)
Camp (estetyka)
(1)
Gender
(1)
Inność
(1)
Kobieta
(1)
Kontrkultura
(1)
Kultura popularna
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Parki i ogrody
(1)
Performance
(1)
Projekt urbanistyczny
(1)
Queer theory
(1)
Scholtz, Alina (1908-1996)
(1)
Sztuka amerykańska
(1)
Teatr amerykański
(1)
Teatr eksperymentalny
(1)
Tereny zielone
(1)
Urbanistyka
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Esej
(1)
Katalog twórczości
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Alina Scholtz to pionierka polskiej architektury krajobrazu i jedna z najważniejszych projektantek zieleni Warszawy. Odtworzony po wojnie Ogród Saski, monumentalne założenia krajobrazowe toru wyścigów konnych na Służewcu i Trasy W-Z czy kameralne, pełne zieleni i rozwiązań służących rekreacji przestrzenie osiedli Sady Żoliborskie i Szwoleżerów to tylko niektóre z jej stołecznych realizacji. Scholtz architekturę krajobrazu rozumiała szeroko: jako projektowanie przestrzeni za pomocą roślin, wody i ukształtowania terenu, z wyjątkową wrażliwością na cykliczność życia natury. Bogaty dorobek Aliny Scholtz, do tej pory niedoceniany, w tej publikacji prezentujemy po raz pierwszy w tak szerokim zakresie. Jej projekty inspirują i, w dobie zmian klimatu, podsuwają rozwiązania, które pomagają budować zrównoważony przyrodniczo mikroklimat miasta. Bo miasto to nie tylko architektura! Teksty: Klara Czerniewska-Andryszczyk, Ewa Perlińska-Kobierzyńska, Natalia Budnik, Małgorzata Kuciewicz, Simone De Iacobis O książce Książka jest pracą zbiorową autorstwa dwóch historyczek sztuki i trojga projektantów. Dorobek Scholtzówny jest więc interpretowany z odmiennych perspektyw, dotyczących współczesnych problemów zieleni w mieście i sposobów jej kształtowania. Dzięki temu książka jest ważnym wkładem w otwarte, interdyscyplinarne badania nad polską historią architektury, architektury krajobrazu i praktyką projektową oraz związkami między nimi. (...) materiał zebrany w kalendarium życia, katalogu projektów, bibliografii, poszerzony o cenne źródła ikonograficzne po raz pierwszy pokazuje wieloaspektowo twórczość Aliny Scholtzówny oraz aktualny stan wiedzy dotyczący dzisiejszej recepcji jej dokonań. Prof. PAN dr hab. Marta Leśniakowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mówi Muzeum)
"Anarchistyczna, a więc z definicji antytotalitarna, odmieńcza rewolucja była totalna. Polegała bowiem na przekraczaniu wszelkich granic – tego, co piękne, tego, co stosowne, tego, co uznane, tego, co bezpieczne i tego, co silne. Jej narzędziem był performans – gatunek sztuki, a zarazem strategii społecznej, który zagarnia na swój użytek cudze przestrzenie, sprawiając, że literatura, teatr, sztuki wizualne, taniec i życie nieodwołalnie tracą autonomię wobec siebie nawzajem. Narzędziem performansu była zaś często odmieńczość, czyli queer – brak uznania dla kulturowych norm pętających wyobraźnię, pragnienia, ekspresję i fantazję. Ta książka to tylko mały wycinek historii performansu, historii queeru, historii Nowego Jorku, historii kontrkultury i zarazem popkultury. Wycinek trochę inny niż te najbardziej znane i najczęściej opowiadane, bo więcej tu kobiet, a mniej muzyki, więcej teatru, a mniej Warhola, choć i teatr nie ten, co zwykle. Opowiada o historii odmieńczego performansu (słowo to rozumiane jest tu bardzo szeroko) na Manhattanie – na scenie, w piwnicy, w klubie i na ulicy – od lat sześćdziesiątych po dziewięćdziesiąte, z wycieczkami w przyszłość i w przeszłość, a nawet do Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7.03 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej
Katalog biblioteki wojewódzkiej
Katalog centralny powiatu grodziskiego